2007年8月6日星期一

廣告

昨晚看無記的廣告頒獎典禮,除了覺得鄧健泓表現浮誇,任司儀完全不稱職外,最佳廣告男主角,竟是 Eason 及 Richard Gere 齊齊被提名。
不是長他人志氣問題,未公布結果前,我已疑問,若是 Richard Gere 得了獎,大會會把獎座送給他嗎?(他一定不會來啦!),如會,他會接受甚至知道這是一個怎麼樣的獎項?
好了,Eason 最終獲了獎,以上問題都不用費神。但,Richard Gere 敗在 Eason 之手,又覺得有點奇怪。
說起廣告,中學某年,音樂老師要我們做一個廣告習作,我建議做的產品包括「幸福家庭的橙」及「灰色膠底鞋」,均被同組同學否決,令我覺得同學欠缺幽默感之餘,也大大蹂躪我的創作意念,也打擊我進入廣告界的決心。
要說令我最印象深刻的廣告,是賣洗衣粉的,兩個八婆圍攏一起,其中一人說:「點解你老公啲底褲黃甘甘o既?」天啊!連人家的內褲跡也留意得到,觀察力真的好強,最好去當驗屍官。

13 則留言:

匿名 說...

你唔覺大部獎都是頒給本地的,所以這此也想支持本地原創的訊息,實在太強。

May 說...

係囉,搞到懶大型咁,又話係投票,點知又係小圈子比賽。

匿名 說...

Sai A ,
當年我們是否在一組?我依稀很模糊記得我那組好似是唱"幸家橙",當時是哨牙珍做音樂老師的!
佢仲問我個melody點黎嘅又幾好聽vor!

May 說...

我應該唔係同你一組啦,我話做「幸家橙」,俾唔知邊個否決個喎。
早知同你一組啦!我知你實會support我。

匿名 說...

我鍾意灰膠鞋!

May 說...

momo,
有taste呀o下!

匿名 說...

細May, 妳點會同金毛一班架, 金毛讀理科, 妳就讀文科喎, 除非係F.4以前的事啦, 咁就有可能!

May 說...

匿名:
我都有少少混亂,呢個習作係幾時做?中三?中四?中四我地好似無音樂堂o勒喎。

匿名 說...

中3啦梗係,哨牙珍淨係教到中3嘅音樂堂之嘛!佢個1雙佈滿超長腳毛嘅粗壯小腿,到而家都依然難忘!
話時話呢位匿名人士真身係邊個?

匿名 說...

呢個人當然係同妳倆一樣來自廖記飯堂!俾個最大既提示妳吔啦 - 佢既必殺技係煩人煩唔使本. (真身給金毛的最大提示)

匿名 說...

奠非你就係G拉團其中一位團員.....多啦王?

Unknown 說...

As soon as the chilly winds Abercrombie Polos initially start to blow every year as autumn sets in; people go to their closets Abercrombie Polos and pull out their sweaters dog coats and ed hardy Hats jackets to ensure that they are comfortable as the temperature drops. Your Ed Hardy Sale dog deserves this equal treatment so when you pull out yours, do Ed Hardy Sale remember to pull out your dog's warm dog clothes as well.If the night is chilly, but Ed Hardy Swimwear not quite freezing, even something as Ed Hardy Swimwear simple as a warm dog sweater will help you to keep your dog warm.

匿名 說...

One can engrave an eternal phrase, date, thomas sabo bracelet name, or symbol that has a special history. thomas sabo bracelets Silver Engraving Process.There are two ways to procure engraved discount thomas sabo bracelet silver products. Whether you buy a piece already engraved, or have cheap thomas sabo bracelet an engraver add that special message or name thomas sabo bracelet clearance to a silver item. thomas sabo An engraved silver gift, very popularly given during discount thomas sabo the special occasions like anniversary, christenings, birthdays thomas sabo sale uk is absolutely lovely and even more special as it’s personalized. The two ways to thomas sabo jewellery nicely engrave your special design on a piece of silver item, is by a hand or machine process. Usually, the machine process is less expensive as it doesn’t require as much handcraft and time but the price thomas sabo silver of engraving usually depends on the number of characters and the kind of design you choose. Corporate gifts are also among our engravable range where we can engrave company logo or any required design or text.