2008年4月2日星期三

忙!

忙到不可開交,還聽到一個令我心情久久未能平復的消息,是好事,夾雜震驚。
學人家弄擔擔麵,芝麻醬是現成的,肉碎+蝦米+炸菜搗碎炒香,再煮麵,最後灑一把香蔥,味道還可以。買了兩個麵餅,吃極不完,老公說下次買幼麵好些。

涼拌是皮蛋酸薑,我不愛吃皮蛋,只吃了一片,但那自家製的酸薑,好吃到不得了。今夏要多弄十罐八罈看門口。

甜品是芝麻湯丸,用有機蔗糖作糖水,加兩片薑,非常易做。

8 則留言:

匿名 說...

咁震驚又係好事, 係咪妳又有喜呀????

May 說...

多拉,
唔係我先震驚。

匿名 說...

wow... looks good ah.. makes me hungry again..

um... is that true? 妳又有喜? congratulation ah.. :P

匿名 說...

I want to know what the news is ...send email to clarify seperately if you don't want to tell everyone...

May 說...

各位八妹仔,
哎吔!睇怕我要開記者招待會澄請先得,我無喜呀,係另外一個人,我唔方便講係邊個。

匿名 說...

我都以為係你有喜喎!點知唔係o添……咁??!!

Shadow 說...

Hello May,

Thank you so much for providing such an interesting and informative blog.
Do you mind sharing with me where you take your hot-sand bath at Beppu? I will be going there next April.
Thank you so much!
Shadow

May 說...

Dear Shadow,

Thank you so much!
Here's the 「竹瓦溫泉」info,have a nice trip!
http://www.yjw2008.jp/chc/info.php?no=247
http://www.city.beppu.oita.jp/01onsen/02shiei/04takegawara/takegawara.html